De obicei, când ne gândim că trebuie să fim sănătoşi sau avem în vedere adoptarea unui nou stil de viaţă pentru a fi mai sănătoşi, nu acordăm prea multă atenţie ochilor noştri. Dar poate ar trebui să începem să îi preţuim mai mult şi să ne gândim la modul în care aceştia pot fi afectaţi de rutina noastră zilnică. Astfel, vă propun să discutăm mai jos despre sănătatea ochilor noştri.

  1. Dieta sanatoasa

Puteţi contribui la menţinerea sănătăţii ochilor şi, eventual, la prevenirea unor afecţiuni oculare complicate prin adoptarea unui stil de viaţă sănătos, consumând în mod regulat alimente bogate în vitamine şi antioxidanţi. Studiile recente au arătat că alimentele bogate în luteină, omega-3, vitaminele C şi E sunt morcovii, legumele cu frunze verzi, nucile, fasolea, ouăle şi alte proteine care nu provin din carne, fructele cu pigment închis precum afinele, murele, căpşunele, cireşele şi strugurii, dar şi citricele şi somonul şi tonul, acestea fiind asociate cu un risc crescut al afecţiunilor oculare.

  • Renunta la fumat

Fumatul nu are efect dăunător doar asupra ochilor noştri, ci asupra întregului organism. Însă, având în vedere că acum vorbim despre sănătatea ochilor, vă pot spune că fumatul accelerează progresul dezvoltării cataractei şi creşte riscul apariţiei leziunilor la nivelul nervilor optici.

  • Pretejati-va ochii

Este important să ne protejăm ochii de lucrurile periculoase din jurul nostru. Cele mai răspândite lucruri care ne pot afecta constant, fără întrerupere, sunt poluarea şi razele UV. Iar recomandarea este să purtaţi ochelari pentru a preveni şi a reduce expunerea la praf, la fum şi la razele ultraviolete. Iar aparatul de aer condiţionat, cel mai bun prieten al nostru pe timpul verii, nu este chiar atât de prietenos cu ochii noştri. Recomandarea este să nu vă expuneţi direct aerului degajat de către acesta, pentru a preveni uscarea ochilor.

  • Nu uitati de schema 20-20-20

Dacă utilizitaţi PC-uri, laptopuri, telefoane mobile (şi sigur le folosiţi!) nu uitaţi de regula 20-20-20. La fiecare 20 de minute vă uitaţi în faţa Dumneavoastră, la 20 de metri, pentru 20 de secunde. Luaţi astfel câte o pauză scurtă, binemeritată, şi vă odihniţi ochii obosiţi. Iar ochii Dumneavoastră vă vor mulţumi, deoarece nu vor mai fi uscaţi, nu veţi mai avea dureri de cap, iar vederea nu va mai fi înceţosată. Iar dacă simţiţi că ochii vă sunt uscaţi, nu apelaţi la automedicaţie, ci este recomandat să vă adresaţi unui medic oftalmolog.

  • Mergeti regulat la medicul oftalmolog

Aşa cum vă spuneam la punctul 4, alegeţi să îi faceţi o vizită medicului oftalmolog în locul automedicaţiei. Un control pe an este recomandat pentru sănătatea ochilor Dumneavoastră. Însă, dacă suferiţi de diabet, hipertensiune sau aveţi în familie cazuri de afecţiuni oculare, este necesar să mergeţi mai des la medicul curant oftalmolog, în funcţie de recomandări. Este important să ţineţi cont de recomandările acestuia şi mergeţi la control, fără a amâna.

  • Sanatatea organismului inseamna si sanatatea ochilor!

Menţinerea unei greutăţi optime înseamnă sănătate inclusiv pentru ochii Dumneavoastră. Iar o greutate corporală semnificativ mai mare decât cea normală, care duce la apariţia diabetului zaharat, se poate traduce în boli oculare majore.

Nu vă neglijaţi sănătatea ochilor! Iar clinicile Puls Medica vă ajută în acest sens. Am creat un pachet special pentru sănătatea ochilor Dumneavoastră, pentru a beneficia de un consult oftalmologic complet. Iar preţul acestuia a fost redus, de la 180 de lei la doar 70 de lei. Vă aşteptăm în clinicile Puls Medica!

—–

Dr. GEICULESCU SONIA

Medic primar oftalmolog

Clinicile PULS

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

4 × three =