Viaţa este plină de relaţii. Acestea ne îmbogăţesc vieţile şi dau un sens existenţei noastre. Ca tineri şi adulţi este normal să dezvoltăm sentimente pentru o altă persoană; totuşi, acest lucru ne face să ne simţim vulnerabili şi devastaţi când relaţia se încheie. În ultima perioadă vedem că tot mai multe relaţii se destramă şi indiferent de motivele care duc la terminarea relaţiei, acestea pot întoarce lumea cu susul în jos lumea celor implicaţi şi pot provoca durere şi regret.

De ce despărţirile provoacă atât de multă durere? Motivele sunt multe şi variate. Relaţiile romantice încep de la nevoi fizice şi psihologice intense, alături de gânduri pentru un viitor comun. De multe ori încercările vieţii lasă o urmă de amărăciune, furie, suspiciune şi tristeţe privind noua relaţie, la ceea ce ar fi putut fi un lucru uimitor. O nouă relaţie înseamnă să investim timp, energie şi gânduri pozitive pentru persoana respectivă şi pentru a fi lângă ea, iar pierderea bruscă a relaţiei ne poate lăsa în confuzie. Pare că totul se întrerupe într-o astfel de situaţie – rutină, carieră, sănătate. Finalul unei relaţii poate fi perceput în două moduri: ca un început sau ca un sfârşit. Important este să învăţăm din fiecare relaţie pentru a putea evolua spre relaţii mai mature.

 

Gestionarea unei relaţii eşuate

 

  • Acceptaţi-vă stările şi trăirile. Este normal să aveţi sentimente intense, să vă simţiţi trist, furios, epuizat, frustrat şi confuz. Trebuie să aveţi însă în vedere că aceste sentimente se vor diminua ca intensitate, ca durată şi ca periodicitate;
  • Fiţi înţelegători cu Dumneavoastră! Este normal ca după o despărţire să funcţionaţi la un nivel mai scăzut decât cel optim sau decât cel cu care eraţi obişnuit. Este posibil ca randamentul la locul de muncă să scadă, însă aveţi nevoie de timp pentru a vă vindeca, a vă recupera şi a vă energiza;
  • Nu treceţi singur prin asta. Este recomandat să împărtăşiti cu prietenii, cu familia sau cu persoane dispuse să vă asculte situaţia şi stările prin care treceţi. Dacă alegeţi să ţineţi aceste sentimente sau trăiri în Dumneavoastră şi să nu vă exteriorizaţi, sentimentele de vină şi de furie vă vor împiedica să vă vindecaţi şi să depăşiţi cu uşurinţă starea pe care o trăiţi;
  • Viaţa Dumneavoastră nu se termină o dată cu această relaţie. Aţi investit în această relaţie, v-aţi pus speranţa şi aţi avut gânduri pentru un viitor împreună; este greu să renunţaţi la acestea, însă visuri noi şi speranţe de mai bine vor lua locul acestora, cu o altă persoană care să vă fie alături;
  • Alocaţi-va timp. În fiecare zi efectuaţi activităţi plăcute pentru Dumneavoastră; vă puteţi plimba, asculta muzică, desena, plimba cu bicicleta, merge la masaj etc. Nu există o listă cu activităţi obligatorii, ci trebuie să le găsiţi şi să le cunoaşteţi pe cele care vă fac cu adevărat plăcere;
  • Evitaţi folosirea metodelor nepotrivite pentru a face faţă despărţirii. Consumul de alcool, de droguri sau mâncatul excesiv pot face mai mult rău decât bine; trebuie să găsiţi modalităţi mai sănătoase de a face faţă sentimentelor dureroase.

Apelaţi la un psiholog! Dacă simţiţi nevoia unui ajutor specializat, discutaţi cu un psiholog. Iar psihologul Drâmba Ioana vă stă la dispoziţie, în clinicile PULS, pentru consiliere de specialitate. Pentru programări sunaţi la 021.9290.

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

sixteen − 7 =

Sună acum