Clinicile Medicale PULS au contract cu CASMB pentru consultatii medicale, servicii paraclinice – Rx, Analize de laborator, Ecografii. Datorita plafonului obtinut, pacientii PULS beneficiaza de un spectru de servicii medicale decontate! Astfel, venim in intampinarea tuturor pacientilor asigurati.

Cardul national de sanatate este codul de acces pentru toate sistemele informatice ale CNAS. Cardul primit de asigurat contine doar datele de identificare ale asiguratului. Pe card si in memoria electronica a cardului sunt imprimate urmatoarele informatii: numele si prenumele asiguratului; codul unic de identificare in sistemul de asigurari sociale de sanatate; numarul de identificare al cardului national de asigurari sociale de sanatate (CID); data nasterii; termenul de valabilitate al cardului (5 ani). Doar la cererea asiguratului, medicul de familie poate inscriptiona pe cardul de sanatate date medicale.

Persoanele asigurate cu varsta de peste 18 ani vor primi cardul national de sanatate. Copiii cu varsta de pana la 18 ani beneficiază de servicii medicale gratuite conform legii.

Odata activat, cardul va fi prezentat ori de cate ori asiguratul apeleaza la furnizorii aflati in contract cu casa de asigurari de sanatate pentru servicii medicale sau farmaceutice. Furnizorul va introduce cardul in cititor, iar asiguratul va tasta codul pin. Instant, aplicatia cardului va afisa un mesaj in care va informa furnizorul daca posesorul cardului este asigurat sau nu.

Utilizarea cardului reprezinta dovada ca asiguratul a fost prezent la furnizorul de servicii medicale. In acest fel, se valideaza serviciul de care a beneficiat, in vederea decontarii din fondul de asigurari sociale de sanatate.

Pentru serviciile medicale de urgenta nu este necesara utilizarea cardului de sanatate. Acestea fac parte din pachetul minim de servicii medicale, care se acorda atat persoanelor asigurate cat si celor neasigurate.

Din data de 1 mai 2015, cardul national de sanatate a devenit unicul sistem de validare si decontare a serviciilor medicale in sistemul asigurarilor sociale de sanatate.

Calitatea de asigurat se dovedeste cu acte justificative: adeverinta de salariat din care reiese plata asigurarilor de sanatate si adeverinta sau carnetul de asigurat eliberate de Casa de Asigurari de Sanatate, la care achita contributia asiguratul.

Calitatea de asigurat este deplina prin apartenenta la un medic de familie. Acesta este cel care elibereaza trimiteri catre cabinetele medicale si catre laboratorul de analize.

Asigurarile sociale de sanatate reprezinta principalul sistem de finantare a ocrotirii sanatatii populatiei care asigura accesul la un pachet de servicii de baza, cuprinzand servicii medicale preventive si curative, servicii de ingrijire a sanatatii, medicamente, materiale sanitare si dispozitive medicale.

Asiguratii au dreptul la un pachet de servicii de baza, in conformitate cu Legea nr. 95 / 2006 privind reforma in domeniul sanatatii, Titlul VIII Asigurarile sociale de sanatate. Pachetul de servicii de baza este stabilit prin contractul-cadru elaborat de CNAS, in colaborare cu organizatiile implicate in sistem. Proiectul se avizeaza de Ministerul Sanatatii Publice, si se aproba prin hotarare a Guvernului.

Contractul-cadru reglementeaza, in principal, conditiile acordarii asistentei medicale cu privire la:

a) pachetul de servicii de baza la care au dreptul persoanele asigurate;

b) lista serviciilor medicale, a serviciilor de ingrijiri, inclusiv la domiciliu, a medicamentelor, dispozitivelor medicale si a altor servicii pentru asigurati aferente pachetului de servicii de baza prevazut la lit. a);

c) criteriile si standardele calitatii pachetului de servicii;

d) alocarea resurselor si controlul costurilor sistemului de asigurari sociale de sanatate in vederea realizarii echilibrului financiar al fondului;

e) tarifele utilizate in contractarea pachetului de servicii de baza, modul de decontare si actele necesare in acest scop;

f) internarea si externarea bolnavilor;

g) masuri de ingrijire la domiciliu si de recuperare;

h) conditiile acordarii serviciilor la nivel regional si lista serviciilor care se pot contracta la nivel judetean, precum si a celor care se pot contracta la nivel regional;

i) prescrierea si eliberarea medicamentelor, a materialelor sanitare, a procedurilor terapeutice, a protezelor si a ortezelor, a dispozitivelor medicale;

j) modul de informare a asiguratilor;

k) coplata pentru unele servicii medicale.

Asiguratii beneficiaza de pachetul de servicii de baza in caz de boala sau de accident, din prima zi de imbolnavire sau de la data accidentului si pana la vindecare, in conditiile stabilite de Legea nr. 95 / 2006.

Asiguratii au urmatoarele drepturi:

a) sa aleaga furnizorul de servicii medicale, precum si casa de asigurari de sanatate la care se asigura, in conditiile prezentei legi si a contractului-cadru;

b) sa fie inscrisi pe lista unui medic de familie pe care il solicita, daca indeplinesc toate conditiile prezentei legi, suportand cheltuielile de transport daca optiunea este pentru un medic din alta localitate;

c) sa isi schimbe medicul de familie ales numai dupa expirarea a cel putin 6 luni de la data inscrierii pe listele acestuia;

d) sa beneficieze de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare si dispozitive medicale in mod nediscriminatoriu, in conditiile legii;

e) sa efectueze controale profilactice, in conditiile stabilite prin contractul-cadru;

f) sa beneficieze de servicii de asistenta medicala preventiva si de promovare a sanatatii, inclusiv pentru depistarea precoce a bolilor;

g) sa beneficieze de servicii medicale in ambulatorii si in spitale aflate in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate;

h) sa beneficieze de servicii medicale de urgenta;

i) sa beneficieze de unele servicii de asistenta stomatologica;

j) sa beneficieze de tratament fizioterapeutic si de recuperare;

k) sa beneficieze de dispozitive medicale;

l) sa beneficieze de servicii de ingrijiri medicale la domiciliu;

m) sa li se garanteze confidentialitatea privind datele, in special in ceea ce priveste diagnosticul si tratamentul;

n) sa aiba dreptul la informatie in cazul tratamentelor medicale;

o) sa beneficieze de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate in conditiile legii.

Obligatiile asiguratilor pentru a putea beneficia de aceste drepturi sunt urmatoarele:

a) sa se inscrie pe lista unui medic de familie;

b) sa anunte medicul de familie ori de cate ori apar modificari in starea lor de sanatate;

c) sa se prezinte la controalele profilactice si periodice stabilite prin contractul-cadru;

d) sa anunte in termen de 15 zile medicul de familie si casa de asigurari asupra modificarilor datelor de identitate sau modificarilor referitoare la incadrarea lor intr-o anumita categorie de asigurati;

e) sa respecte cu strictete tratamentul si indicatiile medicului;

f) sa aiba o conduita civilizata fata de personalul medico-sanitar;

g) sa achite contributia datorata fondului si suma reprezentand coplata, in conditiile stabilite prin contractul-cadru;

h) sa prezinte furnizorilor de servicii medicale documentele justificative ce atesta calitatea de asigurat.

Persoanele care nu fac dovada calitatii de asigurat beneficiaza de servicii medicale numai in cazul urgentelor medico-chirurgicale si al bolilor cu potential endemo-epidemic si cele prevazute in Programul national de imunizari, monitorizarea evolutiei sarcinii si a lauzei, servicii de planificare familiala in conditiile art. 223, in cadrul unui pachet minimal de servicii medicale, stabilit prin contractul-cadru.

Tarifele serviciilor hoteliere pentru persoana care insoteste copilul internat in varsta de pana la 3 ani, precum si pentru insotitorul persoanei cu handicap grav internate se suporta de catre casele de asigurari, daca medicul considera necesara prezenta lor pentru o perioada determinata.