Christmas dinner, joint of raw meat ready for cooking, isolated on white, macro close up with copy space

Cele mai multe probleme digestive se înregistrează în perioada sărbătorilor de iarnă datorită porților prea mari de cărnuri grase și dulciuri, băuturi răcoritoare și alcool, combinații nepotrivite de alimente, lipsa fibrelor.

Consumul lor excesiv și combinația incorectă conduc la: balonare, arsuri gastrice, diaree, constipație, enterocolită etc.

În această perioadă consumul crește de la 2000 de calorii zilnic la 4000-5000. Preparatelefoarte grase și foarte dulci vor duce la depunerea straturilor adipoase, crescând riscul de obezitate. Se recomandă mișcarea și sport.

Ciocolata, cafeaua, alcoolul, produsele cu mentăși mâncărurile acidepredispun la apariția refluxului esofagian.

Lipsa fibrelor din fructe și legume proaspete, duce la constipațiesi complicații asociate privării îndelungate a organismului de fibre. Se recomandă consumarea salatelor de legume proaspete.

Pregătirile de sărbători – curațenia, cumpărăturile, gătitul, pregătirea vacanței – suntpentru mulți o sursă de stres care declanșează arsuri gastrice și deranj la stomac sau chiar constipație.

Este preferabil ca masa de Crăciun să fie servită încet, în porții mici, lăsând timp pentru digestie între felurile de mâncare cel puțin o oră. Combinarea alimentelor este și ea importantă, de exemplu consumul unui singur tip de proteină pe rând. Carnea nu trebuie combinată cu cartofi sau amidonoase, ci cu legume proaspete sau murături, dar atenție că acestea sunt sărate! Fructele trebuie servite cu o oră înaite de masă sau la trei ore după aceasta, pentru că altfel provoacă balonare.

Pentru disconfort digestiv adresați-vă medicilor Puls Medica:

•  Programări la 021.9290

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

twelve + three =