Cum ne intarim sistemul imunitar

Cum ne intarim sistemul imunitar

Rolul sistemului imunitar:

In ansamblu, sistemul nostru imunitar face o treaba remarcabila in a ne apara de bolile provocate de microorganisme. In actiune, un sistem imunitar sanatos poate stavili invazia agentilor patogeni. Dar, sistemul imunitar este… un sistem si nu o singura entitate, iar pentru a functiona bine are nevoie de echilibru si armonie.

Cum ii putem asigura sistemului imunitar o functionare corecta:

Pentru a minimiza riscul aparitiei unor probleme de sanatate este bine sa ne amintim mereu ca imunitatea poate fi crescuta prin alimentatie, odihna, exercitii fizice, evitarea stresului si prin administrarea unor suplimente alimentare.

Dupa cum bine stim cu totii (dar nu respectam intotdeauna), alimentatia trebuie sa fie bazata in principal pe legume si fructe. Vitaminele A, C, E si B care se afla in legume si fructe sunt antioxidanti puternici ce contribuie la buna functionare a sistemului imunitar si la regenerarea organismului. Aceste vitamine se gasesc in legumele si fructele precum rosii, varza, ardei, morcovi, conopida, caise, piersici, mere, pere etc.

La fel ca si o dieta sanatoasa, exercitii fizice pot contribui la o buna stare generala de sanatate si, prin urmare, la un sistem imunitar sanatos. Exercitiile fizice contribuie direct (prin imbunatirea sanatatii cardiovasculare, scaderea tensiunii arteriale, suport in controlul greutatii corporale si protejarea impotriva unor boli), prin asigurarea unei circulatii mai bune care permite celulelor si substantelor sistemului imunitar sa se deplaseze prin corp si sa-si faca treaba in mod eficient.

Ca suplimente alimentare pentru cresterea imunitatii in aceasta perioada a anului va recomandam polenul, propolisul, vitamina C, zincul, echinacea, coenzima Q10.

In concluzie, adoptarea unui stil de viata sanatos ajuta la mentinerea unui sistem imunitar care functioneaza eficient. Fiecare parte a corpului, inclusiv sistemul imunitar, functioneaza mai bine atunci cand este protejat de atacuri de mediu si sustinut prin strategii sanatoase de viata cu reguli precum:

1) Nu fumati.
2) Alegeti o dieta bogata in fructe, legume si cereale integrale, si saraca in grasimi saturate.
3) Faceti exercitii fizice in mod regulat. Acestea reprezinta unul dintre pilonii unei vieti sanatoase.
4) Mentineti o greutate corporala sanatoasa.
5) Controlati-va periodic tensiunea arteriala.
6) In cazul in care consumati alcool, faceti-o cu moderatie.
7) Respectati un program adecvat de odihna.
8) Luati masuri (cum ar fi spalarea frecventa pe maini) pentru a evita infectarea.

Amintiti-va mereu ca pentru a functiona bine sistemul imunitar are nevoie de echilibru si armonie!

‪#‎SigurantaSanatatiiDumneavoastra‬ ‪#‎ClinicaPULS‬

Lasă un răspuns

Your email address will not be published. Required fields are marked *

20 − twelve =